Posni keksići ( vegan )

POSNA SIPANA PITA - još jedan recept iz starog kuvara

 



Ovo je jedna od meni najdražih slatkih pita, koja se često spremala u mojoj porodici. Sve sastojke uglavnom imate u kući i zato je bila rado i često spremana, uglavnom u sezoni jabuka. Može da se sprema i od drugog voća, ali ova mi je nekako najdraža. Spada u one "siromašnije kolače" ali ukusom može da parira svakom kolaču. Isprobajte ga 💓

Potrebni sastojci:

  • 2 čaše brašna
  • 2 čaše griza
  • 2 čaše šećera
  • 1 prašak za pecivo
  • 1200 - 1500g rendanih jabuka 
  • 1 kesica cimeta
  • 1 vanil šećer
  • 2/3 čaše ulja
  • 150g margarina
  • šećer u prahu za posipanje



Priprema:

Za mericu uzmite čašu od 2 dcl.
Za suve sastojke:
Pomešajte 2 čaše brašna, 2 čaše griza, 1 čašu šećera, 1 prašak za pecivo.
Podelite smesu na 3 jednaka dela.
Za fil:
Jabuke očistite pa ih izrendajte. ( kod mene su bile 4 velike jabuke - 1300g ). Pomešajte ih sa 1 čašom šećera, cimetom ( ukoliko ne volite možete da izostavite), vanil šećerom, 2/3 čaše ulja ( 150ml), pa podelite na dva jednaka dela. 
Đuveč ili kalup za torte i kolače ( 25x30 kod mene) nauljite, ( stavila sam pek papir na dno, pa sam njega nauljila sa par kapi ) pa istresite 1/3 suvih sastojaka ( slika 2). kašikom pređite preko njih da se malo poravnaju.
Na suve sastojke poređajte prvu polovinu jabuka, poravnajte.
Na jabuke istresite 2 deo suvih sastojaka, poravnajte.
Na suve sastojke poređajte drugu polovinu jabuka, poravnajte.
Završite ređanje sa 3 delom suvih sastojaka, poravnajte.
Na suve sastojke isecite 150 g margarina, po celoj površini. Ukoliko stavite margarin na pola sata u zamrzivač, možete i da ga narendate po celoj površini kolača, ukoliko Vam je tako lakše.
Nakon što smo sve sastojke utrošili, upalimo šporet na 180c i ostavimo ga da se ugreje. Za to vreme će jabuke polako otpustiti svoj sok u suve sastojke.
Staviti kolač u zagrejanu rernu i peći ga oko 50 minuta, zavisno od jačine rerne.
Nakon što se ohladi, iseći ga na komade željene veličine i posuti šećerom u prahu.














Isprobajte pa javite svoje utiske.

Hvala Vam na čitanju 💓 Ako Vam se svideo recept podelite ga sa svojim prijateljima, ili mi ostavite komentar o utiscima. Do sledećeg recepta, ostajte mi zdravi i siti! Voli Vas Ivana u kuhinji 💗


PRUŽITE MI PODRŠKU NA YOUTUBE KANALU( BESPLATNO):  https://bit.ly/3aiCUyT

FACEBOOK GRUPA GDE MOŽETE PODELITI SVOJE RECEPTE I DRUŽITI SE SA NAMA: https://www.facebook.com/groups/395485067963650

















Коментари