Posni keksići ( vegan )

DŽEM OD JAGODA 🍓

 


DŽEM OD JAGODA
Domaći džem od 🍓🍓🍓 Bilo da ga mažete na palačinke ili tost hleb, ili ga koristite za spremanje ukusnih kolača i poslastica, najlepši i najukusniji je kad se spremi kući, tad je pravi užitak isprobavati ga.


Potrebni sastojci:

5kg svežih jagoda
3kg kristal belog šećera
1 limun
1 konzervans ( za one koji ga stavljaju )
čiste i suve tegle
2 deke
prazna gajbica


Priprema:


Jagode dobro operite pa im odsecite vrhove. 
U šerpu u kojoj će te kuvati džem, ređajte red jagoda, red šećera dok ne utrošite sav materijal.
 Limun operite i isecite na kolutove, pa stavite od gore u šerpu. 
Prekriti čistim stolnjakom i ostaviti najmanje 3h da jagode puste sok a šećer se istopi. ( Najbolje je da odstoji preko noći ) 
Kada se šećer istopio staviti da se džem kuva. 
Nakon što pusti prvi "ključ", kuvati pola sata uz često mešanje, a zatim skinuti sa vatre i štapnim mikserom usitniti jagode (prvo izvaditi limun. Ovo možete uraditi i pre kuvanja, ali ja volim kad se osete komadići jagoda i ne sameljem ih potpuno, ovaj korak zavisi od vašeg ukusa ), vratiti na vatru i kuvati dok ne počne da se providi dno šerpe kada se po njoj provuče varjača ( kod mene je to bilo 1h 45 min , kuvala sam u velikoj šerpi na samo jednoj ringli sa plinom uz stalno mešanje). 
15 minuta pred kraj ubaciti 1 konzervans da se otopi i ukuva sa džemom ( ovaj korak možete preskočiti ukoliko ne stavljate konzervans ). 
Suve tegle puniti vrućim džemom, odmah nakon što ga skinete sa vatre i dobro ih zatvoriti. 
U gajbu staviti prvu deku, na nju poređati tegle jednu do druge, a zatim ih "ušuškati" sa krajevima donje deke, a od gore ih prekriti sa drugom dekom.
Ostaviti ih tako da se same polako ohlade.
Ovo je postupak koji sam preuzela od svoje mame, i od kad spremam zimnicu ( i slanu i slatku) uvek pripremam na ovaj način, i ništa mi se nije pokvarilo ( dok nismo dobili decu, uvek je ostajala po koja teglica i za narednu sezonu 😁 ).
Ako spremate manju količinu, džem će brže biti gotov i njegova boja će biti svetlija, ako spremate veću količinu, kuvanje će trajati duže i boja će mu biti tamnija, mada meni to uopšte ne smete sve dok je on ukusan i dok ga ima.
Prijatan dan! 🥰

Hvala Vam na čitanju 💓 Ako Vam se svideo recept podelite ga sa svojim prijateljima, ili mi ostavite komentar o utiscima. Do sledećeg recepta, ostajte mi zdravi i siti! Voli Vas Ivana u kuhinji 💗


PRUŽITE MI PODRŠKU NA YOUTUBE KANALU( BESPLATNO):  https://bit.ly/3aiCUyT

FACEBOOK GRUPA GDE MOŽETE PODELITI SVOJE RECEPTE I DRUŽITI SE SA NAMA: https://www.facebook.com/groups/395485067963650

Коментари

Постави коментар